duminică, 18 septembrie 2011

Tipuri de bloggeri

Stateam si ma gandeam la nemurirea sufletului. Cand deodata "poing!"... mi-a venit ideea sa scriu despre tipurile de bloggeri. Bloggerii care ma citesc (hai ca deja ma flatez) poate o sa inteleaga in sfarsit ce inseamna sa fii un blogger de calitate... sau cum poti sa-ti imbunatatesti propriul tau stil pentru a deveni un blogger de calitate...
Poate-o sa-mi atrag critici de genu': "Te-ai gasit tu sa ciripesti ma? Ia uita-te la blogul tau ce jalnic arata, du-te si te culca ca ai avut si tu noroc cu unpic de seo (search engine optimization) si acum te dai mare cocos!".
Complet neadevarat, nu folosesc si nu voi folosi seo (in mod intentionat cel putin) deoarece ar fi contrar proprii mele lozinci: "Blogging de calitate". Adica eu urmaresc sa-mi atrag cititorii strict prin calitatea blogului meu.

Revenind la subiect, bloggeri se impart in opinia mea in mai multe categorii:

Bloggerii originali:
-care le vine ideea despre ce sa scrie in momentul in care se afla in fata calculatorului, si cand incep nu se mai pot opri; eventual daca sunt in pana de idei spre exemplu rasfoiesc titlurile stirilor (poate le vine vreo idee cand vad titlul sau vreun cuvant de acolo), dar in rest tot ce scrie e din suflet.
-si acesti bloggeri originali se impart in 4 categorii:

Blogeri pasionali - care in general povestesc despre unde au mai calatorit, ce vad cand se uita pe geam, detalii despre ochii ultimii pisici pe care au vazut-o and other like this... acestia isi atrag publicul (daca si-l atrag) prin texte luuuuungi si parca pierdute in timp si in general le puteti recunoaste si dupa sabloanele blogger sugestive (cei care au blog pe blogger), eventual sablonul ala cu picuri de ploaie sau cu iarba verde sau vreo imagine excentrica (unii au prostul obicei de a nu asorta culorile si de a te durea pur si simplu ochii - cine a mai vazut roz pe fundal negru :( )

Blogeri analitici - care vorbesc pe blog ca Andreea Esca, oricat de originali ar fi nu stabilesc nici un contact sentimental cu publicul, ei raman la articolul lor de buna calitate si gata, iar daca intrebi ceva risti sa primesti vreo 3 linkuri care sa-ti fie de ajutor (ca robotul de la telefon). Avantajul este ca acestia au in general un blog cat mai simplu (scris negru pe fundal alb) iar daca vrei sa afli mai multe informatii despre articol este un loc ideal de largire a cunostintelor...

Blogeri ironici - toate articolele lor sunt tratate intr-o nota ironica, tot ce pun ei pe blog suna ca un pamflet. In general acesti tip de bloggeri sunt foarte sociabili si deschisi sa te ajute in cautarea de informatii, iar daca esti 'pe felie cu ei" merge si de o caterinca :)

Blogeri My Day - care in general incearca sa faca un articol cat mai bun din nimic... si la cei mai buni chiar le reuseste, dar e un talent innascut :) n-as fi crezut ca voi fi vreodata interesat de "cate ore a stat bloggerul x la coada ca sa-si ridice cecul de la banca" sau "de ce mananc mere in loc de pere", acest tip de blogger este foarte sociabil si de cele mai multe ori prin articolele lui ii provoaca si pe ceilalti sa povesteasca intamplari similare, astfel creeandu-se o dezbatere.

*Vreau sa subliniez ca daca aduci cate un articol de pe alt site si apoi il comentezi asta nu inseamna ca ai un blog neoriginal. Dar cand acest lucru devine frecvent ar trebui sa-ti dea de gandit*

Bloggeri semioriginali:

- bloggeri Buy Audience - care aduc articole dintre cele mai originale pe site-ul lor, dar nu-s ale lor, sunt ale acelora care vand articolele respective. Un dezavantaj ar fi ca multi bloggeri care practica acest gen de blogging nici nu se mai obosesc sa citeasca articolele pana la capat, si se pot trezi ca primesc niste intrebari de la cititori la care ei nu pot raspunde, deci daca va vor da sfaturi for fi generaliste de gen wikihow, pe care le puteti gasi si voi. Totodata, daca fac negot cu mai multi "scriitori", unul dintre ei poate sustine un lucru intr-un articol, iar celalalt sa sustina unul total opus, ceea ce buimaceste cititorul: "Ieri nu-i placeau poneii, azi de ce-i plac?". Din fericire sau din nefericire sunt putini bloggeri (cel putin in Romania) care practica tipul asta de blogging deoarece multi nu cred ca se pot faci bani din blogging si le e frica sa nu fie furati de "scriitori" si bla bla...

- bloggeri Copy-Style - care adopta stilul unui blogger de succes in speranta ca va fi la fel de apreciat ca si acesta. Articolele de pe blogul sau pot fi chiar in legatura cu ceea ce posteaza "bloggerul de succes", aducand completari sau critici articolelor sale, dar multi incearca sa adopte acest stil dar cu articole proprii (originale sau neoriginale).

Bloggeri neoriginali:
- unicul lor scop este sa aiba audienta cat mai mare, se folosesc in general de tehnicile de promovare seo;
- deobicei te streseaza cu reclame;
- articole multe, dar luate cu "copy-paste" de pe alte site-uri;
- fac niste remarci la articolele sale (daca fac) asa, de doru' lelii, interactioneaza cu publicul din interes;
- sunt disperati dupa blogroll;
- practic, un blog neoriginal e ca si un "recycle-bin", cateodata mai intra vreounul care cauta ceva, si dupa cine stie cat mai astepti sa mai intre altul;

Deci, simti-ti-va liberi sa alegeti stilul care va reprezinta si eventual sa vi-l imbunatati... pentru ca stilul original e forta unui blog...;)

Romanii, flamanzi de recorduri...

Poate nu stiati, dar acum e in trend ca la fiecare festival, la fiecare targ, la fiecare reuniune, la zilele "orasului-nu-stiu-cui" sa se intample ceva, ca de, sa intre in istorie acea zi iar cei care fac acel "ceva" sa fie laudati pe la toate posturile de televiziune ca "uite ce au facut". Daca inainte incercau sa atraga oamenii pur si simplu prin calitatea spectacolului oferit, acum de cand e criza s-au decis sa-i ademeneasca si cu mancare (sa fim sinceri, nimeni nu refuza mancarea pe timp de criza ;) )... si de aici a aparut gaselnita cu Guiness Book si cu hai sa facem ce n-au mai facut altii si sa fie cat mai mult, sa fie urias, sa hranim un oras intreg, sa ne tina lumea minte! Mi-e greata deja, Romania cred ca detine recordul si la cele mai multe recorduri gastronomice deja ;), si nu pentru ca ar fi o tara gurmanda, ci pentru ca cum am zis mai sus, mancarea prinde la tot omu'.

Hai sa aruncam o privire a recordurilor pe care le-am batut (unele dintre ele or fi fost batute intre timp de alte tari, dar stati calmi, Romania o sa le redetina in curand):

- cel mai lung carnat afumat (392 de metri)

carnatmare.jpg

- cea mai mare tocanita de ciolan afumat (200 kg ciolan)



- cel mai greu tort (281 kg)



- cea mai mare coliva (5 tone)



- cel mai mare gulas din lume (7.3 tone)



- cea mai lunga impletitura cu ceapa (176.2 metri)



- cea mai mare ciorba de burta (1058 de litri)



- cel mai lung lant de pizza (2200 de pizza)



- cea mai mare omleta (25000 de oua)



- cel mai mare papricas de pui din lume (1500 de litri)




And so on... romanul nu se mai satura de pomana... pacat insa ca aceste recorduri ne lipsesc ca bomboana de pe coliva (de 5 tone)...